KVALITA-V-KUCHYNI »
Reklamační řád
Reklamační řád
A. Úvodní ustanovení
- Tento reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními platného občanského zákoníku. Reklamační řád je závazným ustanovením a blíže vymezuje a upřesňuje vzájemný obchodní vztah, podmínky práva a povinnosti prodávajícího (dále prodávající), kterým je Libor Polomský - Kvalita v kuchyni, Ukrajinská 283, 436 01 Litvínov, IČ: 73644625 a kupujícího (dále kupující, spotřebitel).
- Reklamační řád se stává závazným pro obě strany od data přijetí objednávky kupujícího prodávajícím (okamžik uzavření kupní smlouvy) a vztahuje se na zboží u něhož jsou uplatňována v záruční době práva kupujícího z odpovědnosti za vady.
B. Převzetí zboží
- Kupující musí prohlédnout zboží bezprostředně při jeho přebírání od České pošty a přepravní společnosti GEIS.
- Vykazuje-li zboží zjevné vady, za které se považují vady zjistitelné při převzetí zboží (zejména porušený obal), je kupující oprávněn zboží nepřevzít. V takovém případě je kupující povinen sepsat se zaměstnancem České pošty či přepravní společnosti GEIS protokol o poškození zásilky. Kupujícímu zůstává (v tomto případě) nárok na poskytnutí řádného plnění ze strany prodávajícího nebo na vrácení kupní ceny (dle volby kupujícího).
- V případě, že kupující zásilku od České pošty či přepravní společnosti GEIS převezme a zjistí zjevné vady po rozbalení zásilky (neúplnost zásilky, mechanické vady), je povinen neprodleně, nejpozději však do 3 dnů toto písemně oznámit prodejci.
C. Vrácení zboží bez udání důvodů
- Dle zákona 367/2000 Sb. má kupující právo odstoupit od bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží.
- Zboží musí být vráceno na adresu prodávajícího jako obyčejný balík. Zásilky vrácené formou dobírky nebudou přijaty.
- Na vrácení zboží je nutno prodávajícího předem upozornit zasláním vyplněného Formuláře pro odstoupení od smlouvy (viz níže) buď poštouna adresu Libor Polomský - Kvalita v kuchyni, Ukrajinská 283/7, 43601 Litvínov, nebo e-mailem na kvalitavkuchyni@gmail.com Formulář odstoupení od smlouvy ke stažení
- Zboží by mělo být vráceno v originálním obalu, musí obsahovat veškeré díly a příslušenství jako při dodání zboží kupujícímu. Zboží musí být v bezvadném stavu, nepoškozeno, neporušeno, nepoužito, včetně všech dokladů, návodů, záručních listů apod., schopno další distribuce. Součástí vrácené zásilky musí být kopie dokladu o koupi v našem obchodě (prodejní doklad či faktura). Na základě takto vráceného zboží budou prodávajícím kupujícímu do 14ti dnů převodem na účet vráceny peníze za objednané zboží, a to ve výši částky, za kterou bylo zboží zakoupeno v našem obchodě. Náklady na doručení zboží zpět nese kupující.
- V případě nedodržení výše uvedených podmínek nebude prodávající akceptovat odstoupení od smlouvy a zboží bude na náklady kupujícího vráceno zpět kupujícímu.
- Poplatky za poštovné a balné jsou kupujícímu vráceny pouze v případě chybně zaslaného zboží nebo zboží, které došlo poškozené.
D. Záruční podmínky
- Záruční doba začíná běžet ode dne předání zboží kupujícímu.
- Vyskytnou-li se po převzetí zboží kupujícím vady zboží v záruční době, kupující je oprávněn uplatnit reklamaci.
- Délka záruční doby se řídí platnými ustanoveními občanského zákoníku a na většinu prodávaných výrobků je poskytována v délce 24 měsíců.
- U druhů zboží, kde výrobce nabízí prodlouženou záruční dobu, je tato informace uvedena prodávajícím na záručním listě.
Spotřebitel má při uplatnění záruky:
- Právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady jde-li o vadu odstranitelnou, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy.
- Právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží.
- Právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy jde-li o vady odstranitelné, vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží.
- Právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci.
- Kupující má právo a možnost řešit případné neuznané reklamace mimosoudní cestou prostřednictvím České obchodní inspekce.
E. Vyřízení reklamace
- V případě vad, které se vyskytnou v záruční době, se reklamace vady uplatňuje vždy na adrese: Libor Polomský - Kvalita v kuchyni, Ukrajinská 283, 436 01 Litvínov. Pokud se kupující rozhodne reklamované zboží na adresu zaslat, ve vlastním zájmu si vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovující nárokům přepravy křehkého zboží a označí zásilku příslušnými symboly. Zboží musí být v původním obalu nebo obalu, který zabrání poškození zboží při přepravě.
- Reklamace se uplatňuje jednostranným právním úkonem kupujícího. Kupující vytkne konkrétní vadu, sepíše jak se vada projevuje a sdělí jaký konkrétní nárok z odpovědnosti za vadu uplatňuje (reklamační protokol).
- Reklamaci provádí kupující písemně a e-mailem doručí prodávajícímu. Bez předchozího písemného oznámení reklamace v žádném případě neposílejte zboží na adresu prodávajícího.
- K reklamaci je ve všech případech nutné předložit kopii dokladu o koupi v našem obchodě (fakturu), záruční list a vadný kompletní výrobek (např. obsahuje-li sada 2 hrníčky s podšálky a jeden z nich je považován za vadný, součástí reklamace musí být 2 hrníčky a dva podšálky). Dokumentace vady ve formě přiložené fotografie může zjednodušit proces reklamace. Po domluvě na tel. čísle: 720 518 439 je možné např. u nerezového nádobí zaslat jen poškozené kusy.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím výslovně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou.
- V případě, kdy má zboží prokazatelně neodstranitelnou vadu, která zcela znemožňuje užití zboží, má kupující nárok na výměnu zboží stejné nebo obdobné jakosti, kvality a druhu.
- Pokud se jedná o opětovnou reklamaci, je kupující povinen předložit rovněž kopii protokolu o předchozí záruční opravě.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží. Dojde-li k výměně zboží za nové, v tomto případě nevznikne nárok na novou záruční lhůtu, ale zůstává v platnosti původní záruční lhůta. Pokud není uvedeno jinak, záruční doba na zboží je 2 roky.
F. Rozsah záruky (neoprávněná reklamace, zánik nároku na reklamaci)
- Pokud byla reklamace neoprávněná, je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady jemu vzniklé v souvislosti s neoprávněnou reklamací.
- Záruka zaniká v následujících případech:
- Při používání zboží v podmínkách, které neodpovídají podmínkám uvedeným v dokumentaci (mezi dokumentaci patří i upozornění na originálním obalu k výrobku) ke zboží.
- Při nešetrném, nadměrném a násilném zacházení, neodbornou manipulací a neodborným ošetřováním ze strany kupujícího zacházení, zásahem vyšší moci. Typickým příkladem je používání nádobí v mikrovlnných troubách za vyšších teplot, než povoluje výrobce nebo mytí nádobí nevhodného do myček v myčce nádobí.
- Záruka se nevztahuje na:
- Škody způsobené živelnou katastrofou, povětrnostními vlivy, mechanickým poškozením či elektrostatickým nábojem.
- Vady způsobené neodbornou obsluhou, nedodržením návodu k obsluze a nedostatečnou údržbou.
- Poškození způsobená zapojením do sítě neodpovídající příslušné ČSN.
G. Kontakt pro reklamaci
K vyřizování reklamace použijte tento kontakt:
Libor Polomský - Kvalita v kuchyni, Ukrajinská 283, 436 01 Litvínov, e-mail: kvalitavkuchyni@gmail.com
telefon: 720 518 439 Libor Polomský
H. Závěrečná ustanovení
Záruční podmínky v tomto reklamačním řádu jsou platné pro všechny obchodní případy, pokud nejsou smluvně ujednány jiné záruční podmínky.
Ostatní podmínky se řídí dle občanského zákoníku, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti 1.8. 2017